Historie

Lees meer over Zaandam Zuid door de jaren heen

Huidige bestuur

Het bestuur is in 2023 gestart en bestaat uit:

Voorzitter: Ramon Ingenbleek
Penningmeester: Pauline Knuvelder
Secretaris: Wilma van Gent
Bestuurslid: Mieke van Dam
Bestuurslid: Suzanne Elzenga

Voor vragen kunt u ons bereiken via info@kvzaandamzuid.nl

Historie

Zaandam Zuid is opgericht in 1932 en heeft door de jaren heen een aantal thuisstekkies gehad. Ons huidige accommodatie is gelegen in het sportpark aan het Vijfhoekpark waar gespeeld wordt op een mooi kunstgrasveld. Onze zaalwedstrijden zullen vanaf het seizoen 2015-2016 gespeeld worden in de fonkelnieuwe Sporthal Zaanstad Zuid.

1998-1999
Het seizoen 1998-1999 is misschien wel het mooiste jaar uit de historie van de club geweest. Een seizoen waarin de club groeide en bloeide als nooit tevoren. Met de inzet van velen werd er een prachtig clubgebouw neergezet en ook op sportief gebied zat het de club erg mee. Met het 1ste team werd het kampioenschap in de zaal behaald en vervolgens de titel van kampioen van Noord-Holland. Als klap op de vuurpijl werd ook het kampioenschap van Nederland voor afdelingsteams gewonnen.

2007-2008
In het seizoen 2007/2008 klom het 1ste eindelijk uit de 4de klasse. Door zowel in de zaal als op het veld te promoveren, kon Zaandam Zuid weer in de klasse spelen die hoort bij de club. Het eerste seizoen in de 3de klasse verliep buitengewoon goed. Op het veld werd de 3de plek gehaald, in de zaal werd zelfs een beslissingswedstrijd afgedwongen om het kampioenschap en promotie naar de 2de klasse. Helaas ging deze wedstrijd verloren. Op dit moment speelt het 1ste op het veld 3e klasse en in de zaal in de 4de klasse.

2016-2017
Dit jaar werd het hele complex vernieuwd. Het grote kunstgrasveld werd vervangen voor 2 velden met de kleinere formaten. Ook werd een nieuw klimtoestel geplaatst en het hele terras vernieuwd.